vineri , 28 iulie 2017

Moldova și România au convenit să atragă investiții europene în infrastructura transporturilor

Republica Moldova și România au convenit să atragă investiții europene în domeniul infrastructurii transportului și au creat în acest scop un grup special de lucru moldo-român, informează NOI.md. Potrivit comunicatului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor al Republicii Moldova, la aceste înţelegeri s-a ajuns în cadrul întrevederii ministrului Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari, cu omologul său din România, Ramona Mănescu.
Cei doi miniştri au convenit să intensifice cooperarea bilaterală pentru sporirea gradului de asimilare a fondurilor europene în domeniul infrastructurii transportului şi au decis să instituie grupuri de experţi pentru toate tipurile de transport pentru a stabili proiectele investiţionale prioritare care vor fi înaintate spre a fi finanţate de către instituţiile financiare europene.
În discuţiile cu ministrul român al Transporturilor, Vasile Botnari a evidenţiat necesitatea de a promova proiectele strategice de infrastructură, pentru realizarea cărora este posibilă atragerea fondurilor europene. Astfel, a fost reconfirmată necesitatea strategică de construire a două poduri rutiere peste rîul Prut, în apropierea localităţilor Cantemir şi Ungheni.
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor a transmis părții române datele necesare pentru stabilirea cu exactitate a traseului autostrăzii Târgu Mureș-Iași-Ungheni și construcția unui nou pod peste rîul Prut la Ungheni, astfel încît autostrada să se unească cu drumul național R1 Chişinău-Ungheni-Sculeni-frontiera cu România.
În ceea ce privește modernizarea căii ferate, inclusiv construcţia porţiunii cu ecartament european Ungheni-Chișinău, Vasile Botnari a prezentat proiectele pe termen scurt și mediu, menţionînd că este planificată realizarea unui studiu de fezabilitate pentru construcţia segmentului cu ecartament european şi a unui centru logistic multifuncţional la Chişinău.
În baza studiului, pe viitor, este planificată atragerea fondurilor investiţionale europene pentru acest proiect de importanţă majoră. În perioada imediat următoare însă optăm pentru construcţia unui segment de 10 km de cale ferată cu ecartament larg pînă la gara Nicolina din Iaşi, fapt ce va permite efectuarea curselor de pasageri fără schimbarea roţilor şi reducerea duratei călătoriei cu trenul.
În cadrul întrevederii, părţile au discutat oportunitățile de colaborare privind realizarea proiectelor investiţionale comune în domeniul navigaţiei fluviale, inclusiv privind navigarea pe rîul Prut în perioada estivală, precum și armonizarea legislaţiei din domeniul transporturilor.

Check Also

Eforturi comune în scopul elaborării Strategiei de Dezvoltare Social-Economică a raionului Leova

Un atelier de lucru pe marginea elaborării capitolului Aprovizionare cu Apă și Canalizare, care urmează …